Stromy ustoupily novému brněnskému nádraží, ekologové podali žalobu

Brno - Miliardový projekt, přestavbu brněnského nádraží a tratí k němu vedoucích, provází další žaloba. Předmětem sporů se tentokrát stalo zhruba 500 stromů, které vykácely stavební firmy na místě budoucího odstavného nádraží. Organizace Děti země požaduje, aby se Správa železniční dopravní cesty písemně zavázala, že na místo vykácených stromů vysází 1500 nových.

Anna Kodysová ze Správy železniční dopravní cesty potvrdila, že do konce roku 2009 bude vysázen „ekvivalentní“ počet stromů, přesné číslo však neurčila. Ekologové nejsou s tímto závěrem spokojeni. Požadují, aby byl přesný počet nových stromů stanoven písemně.
 
Starosta Brna-jih Josef Haluza (ČSSD) tvrdí, že výhrady ekologů chápe, zdůraznil ale, že nelze písemně nařídit, kolik stromů musí investor vysadit. „Vždy lze mluvit jen o tom, kolik prostředků do výsadby investuje. Nicméně my si pohlídáme, aby bylo vše v pořádku,“ prohlásil starosta.
     
Stavba nového brněnského nádraží je už několik let tématem číslo jedna regionálních politiků i médií. Naposledy se kolem stavby rozhořely spory na začátku letošního února. Brněnský magistrát se postavil proti Českým drahám kvůli budoucnosti pozemků pod současným nádražím. Tato záležitost je otevřená, měla by se vyřešit v červnu.
 
Podoba a místo nového brněnského nádraží není stále definitivní. „I když to před půl rokem ještě vypadalo nerozhodně, mluvilo se o variantě odsunutého nádraží i o variantě v centru, dnes se pracuje jenom na odsunu,“ řekla v Dobrém ránu redaktorka ČT Kateřina Sobotková. V současnosti se dokonce objevilo další řešení, které počítá se stávajícím nádražím v centru města jako se stanicí pro regionální dopravu.
 
Výstavba nádraží přijde na 2,87 miliardy korun, dokončení přestavby železnice v Brně se ovšem stále odkládá. Teď se mluví o letech 2013 až 2014.

Vydáno pod