Železničáři se pustí do elektrizace trati ze Zábřehu do Šumperku

Šumperk - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se chce v červnu pustit do elektrizace trati ze Zábřehu do Šumperku. Investice, kterou železničáři plánují více než 20 let, si vyžádá zhruba 1,5 miliardy korun. Více než polovinu nákladů by mohla uhradit dotace z EU. Modernizace trati, která se neobejde bez výluk, by měla být hotova koncem listopadu 2009.

SŽDC bude investovat do elektrizace trati mimo jiné z ekologických důvodů. Elektrická dráha je podle Mlynáře šetrnější k životnímu prostředí než motorová. Modernizace by dále měla zvýšit komfort cestování do Šumperku. „Elektrizace usnadní napojení vlaků jedoucích z Přerova a Olomouce na trať do Šumperku a zpět. Cestující nebudou muset přestupovat v Zábřehu,“ upřesnil ředitel olomoucké stavební správy SŽDC Jiří Mlynář.

Železničáři už vypsali tendr na firmu, která bude zakázku realizovat. Součástí investice bude kromě elektrizace trati také rekonstrukce staničních, traťových a přejezdových zabezpečovacích zařízení a sanace železničního spodku či mostů. Vítěz soutěže také vybuduje u trati protihlukové stěny.

„Elektrizace trati si vyžádá výluky. Cestující o nich budeme informovat v dostatečném předstihu před zahájením investice prostřednictvím tisku, vývěsek v železničních stanicích či starostů dotčených obcí. Dopad na cestující samozřejmě chceme minimalizovat,“ uvedl Mlynář.

Modernizace trati ze Zábřehu do Šumperku si vyžádá podle předběžných odhadů 1,51 miliardy korun. Železničáři předpokládají, že 60 až 65 procent nákladů by mohla uhradit dotace z evropských fondů.