Spořitelna v Ostravě otevře call centrum pro neplatiče

Praha - Česká spořitelna, banka s největším počtem klientů v zemi, rozjíždí nové call centrum v Ostravě, které bude řešit problémy lidí se splácením. Od září odtud budou operátoři upozorňovat klienty, že se zpozdili se splátkou. Další specialisté jim případně poradí, co dělat, když mají problém úvěr splácet, píšou dnešní Hospodářské noviny.

Podle vedení spořitelny jde o projekt, který sice vznikl před rokem, ale teď je vzhledem k očekávanému nárůstu potíží se splácením kvůli krizi ještě aktuálnější. „V této chvíli na problém se splácením upozorňujeme klienty až písemnou upomínkou. V call centru k tomu využijeme více nástrojů včetně SMS a telefonátů. Většina klientů po upozornění zpožděnou splátku rychle uhradí,“ řekla ředitelka úseku zpracování obchodů ČS Daniela Pešková.

Kvůli ochraně osobních údajů bude spořitelna upozorňující esemesky formulovat tak, aby neporušila zákon. „Typově půjde o zprávu s textem: zkontrolujte si svůj produkt a kontaktujte nás nad uvedeném čísle,“ cituje deník Peškovou. Služba, které se v bankéřských kruzích říká „early warning collection“, tedy něco jako rané vymáhání dluhu, bude fungovat hlavně večer a o víkendech.

Systém, který zavádí spořitelna, už některé banky, jako jsou GE Money, Komerční banka a Raiffeisenbank, využívají. Nové call cetrum zaměstná kolem 150 lidí.