V Moravskoslezském kraji letos letní výprodeje lákají více než loni

Ostrava - Slevy od padesáti do sedmdesáti procent především na oblečení. To jsou lákadla, která v rámci letních výprodejů nabízí většina obchodních center. Oproti loňskému roku se počet nakupujících zvedl o více než 10 procent. Česká obchodní inspekce ale varuje před možnými podvody. Letní slevy budou končit v obchodních centrech v polovině srpna, potom přijde na řadu podzimní kolekce.

Obchodními centry v Moravskoslezském kraji projde denně několik tisíc lidí. Lákají je letní slevy. A prodávající si mnou ruce. Nakupuje více lidí než loni. „Teď jsme se dívali na čísla a v porovnání s loňským rokem opravdu ta návštěvnost šla nahoru,“ potvrdil manažer obchodního centra Jaroslav Václavík. „Nejvíce zákazníků chodí od středy do pátku potom většinou i v neděli je více než v sobotu,“ dodává prodavačka Lenka Barošová. Lidé kupují především sezónní zboží, u kterého teď slevy dosahují až 70 procent. Zatímco někteří lidé slevy přímo vyhledávají, jiní si naopak stěžují, že je kvůli nim menší výběr.

  • Výprodej autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/18/1730/172968.jpg
  • Slevy autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/14/1331/133086.jpg
  • Slevy autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/14/1331/133085.jpg
  • Letní slevy autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/10/987/98611.jpg

Kromě nakupujících vyráží v těchto dnech do nákupních center taky česká obchodní inspekce. Lidé by si podle ní měli dávat pozor na klamavou reklamu. Předepsané slevy nedodržuje více než 40 procent obchodníků. „Permanentně zjišťujeme, že ti obchodníci nabízejí vysoké slevy, ale ne vždy seznamují kupující se skutečnou původní cenou zboží,“ uvedla mluvčí ČOI Miloslava Fléglová. Podle manažera obchodního centra Jaroslava Václavíka je to ale krátkozraká strategie, která se může snadno obrátit proti obchodníkům, kteří ji používají.

Reportáž Pavly Daňkové (zdroj: ČT24)