ČD budou mít modernizované jídelní vozy

Ostrava - V Ostravě začal třídenní mezinárodní veletrh drážní techniky Czech Raildays. Zájemci si tam mohou prohlédnout například modernizovaný jídelní vagón. České dráhy ho chtějí využívat i na spojích mezi Ostravou a Prahou. Podle konkurenčních dopravců je ale výhodnější na této trase podávat občerstevní cestujícím přímo tam, kde mají své sedadlo.

První tři moderní restaurační vozy nasadí České dráhy do provozu během letních prázdnin. Do konce příštího roku jich bude jezdit 21. České dráhy chtěly restaurační vozy pořídit co nejlevněji. Nechaly proto zmodernizovat staré vagóny. Zaplatí za ně téměř třičtvrtě miliardy korun. Nové by byly nejméně jednou tak drahé. „Pokud se cestující do toho vozu podívá, tak uvidí, že je to všechno prosklené, tzn. má přímo kontakt i s tou kuchyní, ví, jak a z jakých ingrediencí se bude vše připravovat,“ uvedla mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. České dráhy plánují, že restaurační vozy budou jezdit do Rakouska, Maďarska a na Slovensko. Sloužit by ale měly i cestujícím na trasách mezi Prahou, Zlínem, Vsetínem a Ostravou. Vnitrostátní linky jsou ale podle konkurenčního RegioJetu natolik krátké, že se bez restauračních vozů zcela obejdou. „My máme koncept obsluhy zákazníka přímo na místě, je to pro nás výhodnější, prodáme víc, na druhou stranu je to příjemnější i pro zákazníka,“ myslí si mluvčí společnosti RegioJet Aleš Ondrůj.

Reportáž Dagmar Famfulíkové (zdroj: ČT24)

Stejný typ občerstvení chystá ve svých vlacích i Leo Express, který na trase mezi Prahou, Ostravou a Bohumínem začne jezdit od poloviny prosince. „Vlak je podle nás určen hlavně k cestování a místo, které zabírá jídelní vůz, my využijeme k pohodlí cestujících při sezení na dálkových trasách,“ vyjádřil se majitel spol. Leo Express Leoš Novotný. Nové vlaky, které bude charakterizovat černozlaté zabarvení, ale spol. Leo Express na výstavu do Ostravy nepřivezla. Zájemci si je mohou prohlédnout na mezinárodním veletrhu v Berlíně.

Vydáno pod