„Bohužel nemáme dostatek finančních prostředků na neustálé výměny a hlavně pak nás trápí marnost, když jeden den okno vyměníte a druhý den je opět poškozeno,“ stěžuje si ředitel dopravního podniku Miloš Havránek. To poškození není klasické graffiti, se kterým se dá aktivně bojovat, když ho přes noc umyjete a tím vlastně vandaly vychováváte,„ nezavrhuje zcela “teorii rozbitého okna" Miloš Havránek.
V loňském roce vynaložil Dopravní podnik města Brna na odstranění následků vandalismu téměř pět milionů korun. Cena jednoho nového skla se pohybuje od pěti do čtyřiceti tisíc korun podle typu okna a vozu.

Mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová
Kromě přelepování poničených skel chce dopravní podnik přijít s další novinkou. V rámci preventivních opatření chce v boji proti vandalismu stále častěji využívat i kamer, umístěných přímo ve vozech. Většina poškození interiérů vozů, ke kterým dochází, se totiž odehrává v zadních částech souprav, které nemá řidič tramvaje pod kontrolou.
Teorie rozbitého okna
Teorie politologa Jamese Q. Wilsona a kriminologa George Killinga říká, že zločinnost může být výsledkem součtu menších zločinů a prostředí, v němž člověk žije. Tedy když žijete někde, kde jsou posprejované zdi a rozbitá okna, máte pocit, že se o vás nikdo nezajímá a vaše všímavost k tomu, co se kolem vás děje, klesá. Poté si člověk řekne: To okno už stejně bylo rozbité, tak proč bych si odtamtud něco nevzal. Navíc je každému jedno, co dělám.
Krokem k řešení problému kriminality je podle amerického sociálního psychologa Philipa G. Zimbarda zlepšení prostředí k životu v problémových oblastech. To znamená, že by se měla zasklít rozbitá okna, přemalovat posprejované zdi, uklidit vraky aut, atd.
Zdroj: Wikipedie.cz
Podobné zkušenosti s vandaly mají i v jiných městech
„S projevy vandalismu se setkáváme a stojí nás to velké peníze. Mnohé zásahy vandalů jsou nevratné. Musíme proto v některých případech přistoupit i k výměně celých dílů,“ potvrdil České televizi ředitel Dopravní společnosti Zlín–Otrokovice Josef Kocháň.
„Poškození skel diamantem nebo leptající fixou patří k nejčastějším problémům s vandaly, se kterými se setkáváme. V našich vozech je poškozena asi polovina všech skel, měníme je jednou za 4 - 5 let,“ řekla mluvčí olomouckého dopravce Magdalena Kopřivová.
V Praze způsobili vandalové jen na metru škodu za více než 12 miliónů korun. „Skla vlakových souprav se mění pouze v případě jejich rozbití,“ uvedla Aneta Řehková z pražského dopravního podniku.