Z dovolené se stala noční můra, s reklamací ale neuspěli

Olomouc - Měla to být dovolená snů. Místo toho teď Jaroslava Hoffmannová z Horky nad Moravou pobyt v tureckém letovisku Side reklamuje. Mimo jiné proto, že v pokoji chyběl katalogem avizovaný minibar. Ten přitom potřebuje její přítel, aby mohl v chladu uchovávat životně důležité léky. Problémy byly taky s pláží. Zájezd si žena koupila u olomoucké cestovní kanceláře Akvila Travel. Ta ale tvrdí, že reklamace není oprávněná.

Jaroslava Hoffmannová a Zdeněk Rakus – senioři z Horky nad Moravou odletěli do Turecka 26. května. Mířili do turisty oblíbeného letoviska Side. Do hotelu dorazili večer. „Druhý den ráno jsme zjistili, že nemáme minibar, který byl v katalogu napsaný – pak jsme ho dostali jen za poplatek,“ popisuje klientka CK Akvila Travel Jaroslava Hoffmannová. Chladící zařízení přitom přítel Jaroslavy Hoffmannové potřebuje, protože je diabetik a musí v chladu uchovávat inzulin. Další šok čekal oba seniory ve chvíli, kdy se dostali na pláž. Na místě našli nepřipravené pobřeží. Po několika dnech se u pláže objevil stroj, který měl prostor pro lehátka rozšířit. „My jsme se šli koupat, voda byla krásná. Najednou začali bagrovat, ten písek chrlili na tu pláž a ve chvilce byla voda úplně černá,“ říká Jaroslava Hoffmannová.

Reportáž Evy Knajblové (zdroj: ČT24)

Po návratu sepsala Jaroslava Hoffmannová reklamaci a předala ji pracovníkům cestovní kanceláře. Koncem června dostala sedmistránkovou odpověď, ze které vyplývá, že Akvila Travel považuje její reklamaci za neoprávněnou. Například v případě pláže úpravy provádělo město – cestovní kancelář tak toto nemohla nijak ovlivnit, ani s tím klienty předem seznámit. Navíc stroj čistil vždy jen určitou část pobřeží, oba tak podle zástupců kanceláře mohli jít o kousek dál, kde byla pláž čistá a přístupná. Akvila Travel neuznala ani reklamaci chybějícího minibaru. „V naší cestovní smlouvě je taková kolonka, zda klienti chtějí minibar – paní Hoffmannová tuto rubriku nevyplnila. Z tohoto důvodu neměla minibar na pokoji,“ uvedla ředitelka CK Akvila Travel Helena Počová. Jaroslava Hoffmannová požaduje po Akvila Travel vrácení padesáti procent z ceny zájezdu. To ale cestovní kancelář odmítá. Jako projev dobré vůle nabídla ženě pětiprocentní slevu na příští zájezd. S tím se ale seniorka nechce smířit. Na doporučení Asociace cestovních kanceláří se proto zřejmě obrátí na soud.