Olomouc - Ještě letos by měla začít generální rekonstrukce olomouckého vlakového nádraží. Přijít by měla na tři miliardy korun. Z 83 procent ji uhradí Evropská unie. Samotná přestavba skončí tedy na podzim 2015. Do té doby se musí cestující připravit na komplikace kvůli stavebním pracím.
Olomoucké nádraží čeká velká rekonstrukce
Oprýskané zdi, zrezivělé sloupy, všudypřítomná špína – olomoucké hlavní nádraží viditelně chátrá. Přestává sloužit i po technické stránce. Přestavbou tak projde vše od železničních pražců až po světelné tabule a osvětlení. Přibude přes čtyři sta metrů protihlukových stěn i jedno nástupiště. Odbavovací kapacita nádraží se tak zvýší o 14 procent. „Dojde ke zrychlení přestupů. Zároveň vlaky budou nádražím projíždět, vjíždět do něj vyšší rychlostí, takže se zkrátí cestovní doba úseku Olomouc - Praha,“ tvrdí náměstek generálního ředitele SŽDC Petr Šlegr. Největší proměnou projde podchod pod kolejištěm, již dlouhé roky není dobrou vizitkou Olomouce. Navíc je v dezolátním stavu. Z původního tunelu nezůstane ani rámová konstrukce. V době stavby tak bude cestujícím sloužit hlavně hodolanský podchod. Pro rekonstrukci železničního uzlu je také důležité přebudování tzv. myší díry a chválkovického podjezdu. Olomouc je součástí kombinované dopravy na trase Le Havre - Lvov. Po modernizaci se tak propojí už zrekonstruované úseky, které na nádraží navazují. Právě teď probíhá výběrové řízení na zhotovitele. Vítěz by měl být znám do konce října.