Operátoři radí: když vás prozvoní neznámé číslo, nevolejte zpět!

Ostrava - Obtěžující telefonáty - zkušenost s nimi má stále více lidí. Lidem obvykle pouze jednou zazvoní telefon, ale i několikrát denně. Mnoho lidí pak neví, zda se třeba jejich blízkým neděje něco důležitého. S největší pravděpodobností se ale jedná o zkušební hovory telemarketingových společností, které volají namátkou, aby zjistily, zda je číslo aktivní. Telefonní operátoři doporučují zákazníkům obrátit se na ně s žádostí o identifikaci volajícího.

S obtěžujícími telefonáty má zkušenost i 22letý Jiří z Ostravy. Zničehonic mu zazvonil telefon, když byl zrovna dovolené. O týden později se nepříjemný zážitek opakoval. „Volali tak čtyřikrát denně. Už mě to obtěžovalo. Nebyl jsem si jistý, o co se jedná,“ popisuje. Za obtěžujícími telefonáty podle operátorů stojí telemarketingové společnosti. Jejich počítačový program bere číslo za číslem a hned je i vytočí. Když se na druhé straně ozve vyzváněcí tón, počítač označí číslo jako aktivní. „Pokud se klienti cítí být obtěžováni, mohou nám poslat žádost o identifikaci volajícího,“ uvedla mluvčí operátora Vodafone Adéla Konopková. Pokud majitelé telefonů zjistí, která telemarketingová společnost je prozvání, mohou si stěžovat na živnostenském úřadu. Někdy si za opakované telefonáty mohou sami majitelé telefonů. Mnozí se přihlašují do různých soutěží a organizátorům dobrovolně poskytnou své číslo. Už si ale nepřečtou, že dávají souhlas i třetím osobám.

Reportáž Jiřího Loučky (zdroj: ČT24)