Internetové nákupy jsou letos ještě lákavějsí, než loni

Ostrava - Nárůst zákazníků o třetinu a až trojnásobné tržby. Internetoví prodejci zažívají úspěšnější rok než loni. Vánoční nákupy navíc letos lidé začali řešit dříve. Menší zájem je naopak o internetové aukce. Podle ekonomů síla internetu dále poroste a časem přes něj budou lidé nakupovat třeba i auta.

Lidé vánoční nákupy řeší stále častěji z pohodlí domova. „Právě vybírám domácí pekárnu pro babičku, na internetu je to levnější a nemusím aspoň chodit nikam do obchodu,“ říká jedna ze  zákaznic internetového obchodu. Internetovým obchodům rostou tržby. Oproti zbytku roku přibližně o třicet procent. „Je toho určitě víc, než o tomto čase v minulém roce, takže nemůžeme si stěžovat,“ pochvaluje si vedoucí pobočky Alza Jakub Hlaváč. „Začalo to poněkud dříve,“ souhlasí vedoucí pobočky Mall Petr Fadrný.

„Je to naprosto přirozené, protože internetové obchody mohou nabídnout příznivější cenu,“ myslí si ekonom Daniel Stavárek. Přestože jsou internetové obchody velkou konkurencí pro ty kamenné, podle ekonomů je nezlikvidují. „Kamenné obchody dokáží nabídnout další služby, jako je například přímý kontakt se zákazníky, prokonzultování toho nejlepšího zboží,“ vysvětluje Daniel Stavárek. Podle aukčních internetových portálů zájem o nakupování formou přihazování a aukce pomalu upadá. Lidé dávají stále častěji přednost cenám pevným. „Absolutním trendem těchto dní je nákup prostřednictvím mobilů nebo tabletů, meziroční nárůst tady evidujeme o 21 procent,“ říká mluvčí portálu Aukro Michaela Papežová.

Žádných výraznějších slev se už před vánocemi zákazníci nedočkají, ceny u některých produktů půjdou ještě spíše nahoru.

Reportáž Pavlíny Daňkové (zdroj: ČT24)