Ostravskému dopravnímu podniku chybí peníze

Ostrava - Další propouštění, rušení spojů, omezování soukromých dopravců a žaloba na kraj. Ostravskému dopravnímu podniku chybí pro příští rok 73 milionů korun. Něco bude muset ušetřit, další peníze bude žádat po kraji a zřejmě i soukromých dopravcích, kteří vjíždějí do města.

Do školy, do práce, k lékaři, za zábavou – kdo bude příští rok potřebovat městskou hromadnou dopravu, bude muset na cestu počítat s pár minutami navíc. Plynulá jízda jedním spojem z jedné městské části na druhou se stane v příštím roce v některých případech minulostí. Důvodem jsou úspory, právě kvůli těm budou muset lidé mnohem častěji přestupovat. Které spoje budou zrušeny a které změněny, zatím dopravní podnik neví. Na novém plánu pracují odborníci a ti budou mít jasno až v polovině ledna. Redukcí spojů ušetří dopravní podnik 30 milionů korun. Dalších přibližně patnáct propouštěním zaměstnanců. Po revizorech přijdou v novém roce na řadu i řidiči. „Snažíme se pokračovat v personálním a procesním auditu, který jsme začali v letošním roce,“ vyjádřil se ředitel DP Ostrava Roman Kadlučka. Podle města by měl část výpadku financí dopravního podniku zaplatit i kraj. Ten totiž dotuje provoz soukromých dopravců, kteří vjíždějí do centra Ostravy a používají zastávky dopravního podniku. Za jejich provoz a údržbu přitom nic neplatí. „Hledáme kompromis, jedna z možností je podat žalobu, pochopitelně je to jeden z posledních prostředků, které bychom chtěli využít,“ uvedl náměstek primátora města Ostravy Tomáš Sucharda. Zástupci města sepsali otevřený dopis – kraj v něm žádají o miliony. Ten tvrdí – nic vám nedáme. „Náš odhad hovoří o tom, že město hradí v podstatě za kraj řádově kolem sto milionů,“ tvrdí náměstek primátora Tomáš Sucharda. Dalších osm milionů chce dopravní podnik získat zdražením jízdného. Zatímco spoje se budou rušit až od března, za jízdné lidé zaplatí více už od nového roku.

Reportáž Pavlíny Daňkové (zdroj: ČT24)
Vydáno pod