Železniční konkurence se rozšířila i do Karviné

Karviná – Z Prahy přes Ostravu až do Karviné prodloužil trasu části svých spojů železniční dopravce Leo Express. Dosud jezdily všechny jeho spoje mezi Prahou a Bohumínem. Pro příští rok firma uvažuje i o dalších úpravách tras svých vlaků.

Až do Karviné budou zajíždět vždy dva odpolední vlaky Leo Express, ráno naopak budou dva spoje v Karviné začínat. Podle mluvčí firmy Andrey Hofmanové přivede prodloužení trasy do černých vlaků 2 500 lidí měsíčně. Přímé železniční spojení Karviné s Prahou dosud nabízely pouze České dráhy prostřednictvím expresní linky Praha–Bohumín–Žilina.

Snaha zvýšit počet cestujících prodloužením do jednoho z největších měst v regionu přichází v situaci, kdy vlaky Leo Express jezdí poloprázdné, podle březnových údajů firmy byla průměrná obsazenost po čtvrtroce provozu 45 procent. Podle majitele společnosti Leoše Novotného ale počet cestujících stále roste.

Odjezdy vlaků LE z Prahy do Karviné:

  • 16:09, 18:29

Odjezdy vlaků LE z Karviné do Prahy:

  • 4:08 (nejezdí v neděli), 6:08

Další nové zdroje cestujících by mohl pro Leo Express představovat Přerov nebo Staré Město u Uherského Hradiště. Server iDnes.czupozornil, že od jízdního řádu 2013/2014 platného od letošního prosince chce společnost posílat své vlaky do Přerova, odpadnout naopak může zastávka v Pardubicích. Zájem firma má také o zajíždění do Starého Města u Uherského Hradiště. Zda tomu tak bude, není zřejmé, mluvčí Správy železniční dopravní cesty, která jízdní řád připravuje, Jakuba Ptačinského nebude jednoduché z kapacitních důvodů vyhovět všem požadavkům Leo Expressu.

Vydáno pod