Nepoužívaná trať do Malé Morávky na jeden den ožila

Malá Morávka - Lidé si tu připomněli třináct let starou tragédii, při které zemřel strojvůdce nákladního vlaku. Slezské zemské dráhy ve spolupráci s Federací strojvůdců vyslaly na zrušenou trať historický jedno-vagonový motorák.

Trať z Bruntálu do Malé Morávky vznikla v roce 1901. Poslední tři roky je ale kvůli velké ztrátovosti bez pravidelné železniční dopravy. Vlaky tu musely zdolávat extrémní převýšení. I kvůli němu tu před třinácti lety došlo k neštěstí. Lidé tu jízdou historickým motorákem, přezdívaným Hurvínek, vzpomínali.

Reportáž Květy Gebauerové (zdroj: ČT24)

Podle slov Romana Malíka, předsedy Federace strojvůdců Krnov, jel z Bruntálu do Malé Morávky pracovní vlak. Měla se udělat údržba tratě. Vlaku nefungovaly brzdy a vykolejil.

Hurvínka vyrobili ve Studénce už v padesátých letech. Na českých i slovenských kolejích nakonec vydržel čtyřicet let.

„Velká část konstrukce vozidla je ze dřeva, včetně lavic uvnitř, a proto přirovnání s dřevěnou postavičkou Hurvínka,“ komentoval jméno vlaku Jaromír Foltýn z firmy Olpas Moravia s.r.o., která je majitelem vlaku.

Osud trati do Malé Morávky je stále nejistý. Pravidelnou dopravu tu České dráhy obnovit nechtějí, o občasné využití tratě ale mají zájem některá občanská sdružení. Jednání stále probíhají.