Ostrava - Nejkrásnějším klasickým baletem v klasickém pojetí končí tanečník a choreograf své sedmnáctileté angažmá v čele baletního souboru Národního divadla moravskoslezského. Igoru Vejsadovi, který vytvořil choreografii a představení režíroval, dlouho ve stoje tleskal soubor i diváci. Divadlo uznale dunělo a poctu mu vzdalo nejen za tento balet. Vejsada se rozhodl přenechat místo mladšímu umělci.
Velký baletní mistr Igor Vejsada končí v čele ostravského souboru
Vejsada vnesl do moravskoslezského baletního souboru světovost, vysokou kvalitu, prosazoval nejnovější trendy, zval významné zahraniční tvůrce světového formátu, aby jeho tanečníci byli v kontaktu s tím nejlepším, co v klasickém baletu i moderním tanci vzniká. Inspiroval tanečníky k odvaze ve výrazu a sebevědomí, což se projevilo na jejich výkonu a přineslo jim mnohá prestižní ocenění.
Jako většina choreografů byl Vejsada nejprve velmi úspěšným tanečníkem. Začínal jako sólista Národního baletu v Brně, poté působil například v maďarském baletu, byl sólistou izraelského souboru Kibbutz Dance Conterporary Copany, působil v Národním divadle v Mannheimu, hostoval v Evropě i zámoří. Od roku 1995 se začal věnovat choreografické a pedagogické činnosti. V roce 1996 přijal místo baletního mistra v Národním divadle moravskoslezském, kde se souborem vytvořil desítky inscenací od klasických baletů jako Coppélia nebo Romeno a Julie, po ambiciózní projekty jako například výjimečný baletní triptych Zázrak v tichu, na kterém spolupracoval se slavnými kolegy Phillippem Talardem a Ericem Trottierem.
Igor Vejsada bude dnes večer hostem moderátorky Šárky Bednářové v pořadu Před půlnocí. Proč se rozhodl v čele souboru skončit? Co plánuje dál? Dívejte se před půlnocí na ČT24.