Letní výprodej je pro studentku Evu Jurečkovou jasný signál, že právě teď je ta správná chvíle na nákupy. A není jediná.
Obchodníci slibují lidem až padesátiprocentní slevy.
Podle prodavaček je zájem o výprodeje velký. Lidé mají podle nich zájem hlavně o slevy padesát, třicet procent nebo dva plus jedna zdarma.
Zlevnilo nejen oblečení, ale také sezónní sportovní zboží, tedy například i kola nebo kolečkové brusle.
Podle ekonomů představují sezonní slevy významný marketinkový nástroj.
Zákazník získává slevu a poskytovatel se vzdává části svého profitu, protože chce přesvědčit zákazníka, aby koupil a koupil okamžitě.
Zákazníci by měli být při nákupech ve výprodejích opatrní a dobře si zkontrolovat, jestli je sleva skutečně taková, jak obchodníci tvrdí.
Součástí prodejní podpory bývají ještě tvrzení, že jde o krátkodobé slevy, určené například pouze pro daný víkend.
Vrchol letních slev mají zákazníci ještě před sebou. Podle ekonomů budou moci nakoupit dokonce až o sedmdesát procent levněji.