V Česku přibývá krádeží kovů

Moravskoslezský kraj - Krádeží kovů v Česku přibývá, nejvíc v Praze a v Moravskoslezském kraji. Vyplývá to z údajů policie. A sběrači kovů se poslední dobou nezastaví před ničím. O víkendu ukradli kabel železničního zabezpečovacího zařízení mezi Ostravou a Bohumínem a části železné konstrukce si odnesli i z dálničního přivaděče.

Na mostě, který spojuje dálnici s centrem Ostravy, můžou jezdit řidiči sedmdesátkou. Teď je tady omezená rychlost jen na třicet. Někdo totiž minulý týden ukradl část dilatačních závěr, tedy kovovou konstrukci, která zajišťuje, aby se mohl most bez praskání silnice v létě roztahovat a v zimě smršťovat.

Se sníženou rychlostí se tady řidiči budou potýkat zřejmě ještě několik měsíců. Tak dlouho totiž potrvá, než firma vyrobí nové kovové díly na most.

Reportáž Radka Wiglasze (zdroj: ČT24)

Sběrači kovů ohrožují nejen řidiče. Kdo se chtěl v sobotu raději vézt vlakem z Bohumína do Ostravy, měl čtyři hodiny smůlu. Z trati zmizely kabely zabezpečovacího zařízení a vlaky tak nemohly jezdit.

„Aby toho nebylo málo, poté, co jsme to opravili, o dvě stě metrů dál ukradli další kabely a dokonce i výstražné kříže,“ uvedl Jakub Ptačinský, mluvčí SŽDC.

„Každoročně stoupá výkupní cena kovů a jedná se o jednoduchou a rychlou krádež, kde si pachatelé můžou přijít ke značné částce,“ informovala Eva Kropáčová, mluvčí Policejního prezidia.

I proto se právě Správa železničních dopravních cest snaží spolupracovat s majiteli sběren a školí je, aby poznali díly, které kradou sběrači ze železnice.

Vyřešit to měla novela zákona. Podle ní by si obce samy určily, za jakých podmínek by se mohly kovy vykupovat. Jenomže pokud se sněmovna rozpustí, zákon nebude mít kdo schválit. Některá města toho ale chtějí využít k úpravám návrhu.

A cestující budou muset počítat s tím, že ne vždycky dorazí včas.