Janáčkova filharmonie zahájila jubilejní sezónu v obchodním centru

Ostrava - „Nehrajeme kratce, hrajeme už 60 let“, hlásá hrdě do světa Janáčkova filharmonie Ostrava. Do jubilejní sezóny vstoupila o víkendu s mladistvým elánem. V největším nákupním ostravském centru vytvářela svůj první flash mob.

Hloučky postávajících muzikantů v civilním oblečení vypadaly nenápadně. Jen zasvěcení věděli, co se chystá. Přesně ve tři hodiny se z nejvyššího patra ozvaly fanfáry.

Reportáž Lucie Křížkové (zdroj: ČT24)

Z momentu překvapení se stal neobyčejný osmi minutový koncert. Nákupy počkaly, budovou se nesla první a pátá věta slavné Janáčkovy Sinfonietty.    

„Dva dny předtím proběhla generální zkouška, kde jsme si řekli, odkud kdo přichází, aby vynikl moment překvapení pro náhodně kolemjdoucí,“ uvedl Jan Kučera, hostující dirigent Janáčkovy filharmonie Ostrava.

„Je to, myslím, jeden ze způsobů, jak přijít za lidmi a ukázat jim, co všechno umíme, co všechno by mohli slyšet na koncertě, nalákat je na to, že Janáčkova filharmonie není zas až tak vážná,“ komentovala počin filharmoniků Jana Knižátková, pracovnice vztahů k veřejnosti.

Tohle ještě návštěvníci obchodního centra nikdy nezažili. Podobnou scénku sehráli ostravští filharmonici celkem třikrát. Vše totiž natáčí. Filmaři zachycovali realitu, ale i mírně stylizované scénky některých hudebníků. Reklamní šot se zavěsí na sociální sítě. Tzv. flash mob původně vznikl jako studentská zábava. 

„Teď se to používá v moderním marketignu, který chce rafinovanějším způsobem přilákat svoje klienty,“ komentoval natáčení režisér flash mobu Jakub Machala.

Inspiraci našli Ostraváci u brněnských kolegů. Ti už letos v květnu překvapili nakupující živou interpretací Smetanovy Vltavy. Jejich flash mob zatím vidělo na YouTube přes osmdesát dva tisíc lidí. Janáčkova filharmonie doufá ještě ve vyšší čísla.

Videospot bude na internetu do 14 dnů.