Ostrava - Krajské nemocnice v Moravskoslezském kraji mají od 1. října ombudsmany, kteří řeší stížnosti a další podněty pacientů. „Moravskoslezský kraj, který je zřizovatelem šesti nemocnic, chce tím zlepšit komunikaci mezi pacienty, zdravotníky a manažery zdravotnických zařízení,“ uvedla mluvčí krajského úřadu Petra Špornová.
Krajské nemocnice mají od října ombudsmany
„Doposud se stížnostmi či podněty v nemocnicích zabývalo více lidí. Chtěli jsme systém změnit tak, aby za tuto komunikaci s pacienty byla odpovědná konkrétní osoba,“ uvedl náměstek hejtmana pro zdravotnictví Jiří Martinek. Zdůraznil, že hlavním posláním nemocničních ombudsmanů je poskytnout pomoc pacientům, jejich příbuzným a přátelům při řešení problémů vzniklých v souvislosti s léčbou, hájit jejich práva i práva zaměstnanců a přispět ke zvyšování kvality poskytované péče i spokojenosti lidí se službami krajských nemocnic.
Lidé mohou kontaktovat ombudsmany, které kraj vybral ze zaměstnanců nemocnic, e-mailem nebo písemně, v určených hodinách osobně nebo telefonicky v kanceláři.
Za dobu existence této funkce se zatím na ombudsmana obrátili příbuzní pacientky hospitalizované v havířovské nemocnici. „Přáli si domluvit konzultaci o postupu a charakteru léčby. Ombudsman zprostředkoval osobní schůzku s primářem oddělení, který příbuzným nemocné podrobně vysvětlil léčebný postup,“ uvedla Špornová.