Trať u Třince je pohlednější, klidnější a rychlejší

Třinec (Frýdecko-Místecko) – Mezi Českým Těšínem a Bystřicí skončila modernizace trati. Vlaky po ní teď pojedou klidněji než dříve – a také rychleji. Součástí modernizace trati byla též rekonstrukce třineckého nádraží a zastávek na trase. Vznikla také nová zastávka Třinec-centrum.

Třetí tranzitní železniční koridor, který prochází napříč Českem ze západu na východ, se o další dva kroky přiblížil k dokončení své modernizace. Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila práce ve dvou navazujících úsecích Český Těšín – Třinec a Třinec – Bystřice. Železniční správa nechala obnovit železniční spodek, rekonstruovat mosty i trakční vedení. Vznikly také nové podchody, zastávky jsou přístupné bezbariérově a mají vyšší hrany nástupišť, které usnadňují nastupování do vlaků. „Stanice a zastávky byly rovněž vybaveny novým informačním zařízením,“ doplnil mluvčí SŽDC Pavel Tesař.

Kromě cestujících, kteří na rekonstruovaných zastávkách nastupují do regionálních vlaků, poznají čerstvě dokončenou modernizaci i lidé v dálkových vlacích, které tudy projíždějí na cestě z Ostravy do Žiliny. Maximální rychlost se zvýšila na 140 km/h. „Naklápěcí vlaky mohou tímto úsekem projíždět rychlostí až 160 kilometrů za hodinu,“ upozornil mluvčí Tesař. Modernizace úseků Český Těšín – Třinec – Bystřice stála 2,7 miliardy korun. Železniční správa ale očekává, že dvě miliardy dostane zpět z evropského operačního fondu.

Rekonstrukci tratě u Třince SŽDC uzavřela krátce po dokončení modernizace, která zjednoduší cestování na jiné důležité trati na severozápadní Slovensko. V pondělí skončila modernizace traťové koleje mezi Vsetínem a Valašskou Polankou na trati Hranice na Moravě – Horní Lideč. Na této trati, kterou využívá zhruba polovina vlaků Praha–Žilina (zatímco druhá polovina jezdí přes Ostravu), ale probíhá modernizace pomaleji. SŽDC také na opravené koleji zatím nezvýšila rychlost, k tomu dojde až po opravě navazujících úseků.